Cierpisz na zaburzenia erekcji? Zmień dietę!

Szacuje się, że w Polsce z zaburzeniami erekcji boryka się ponad 3,5 mln mężczyzn z czego tylko zaledwie 15% z nich zgłasza się do specjalisty z prośbą o pomoc. Pozostali z różnych powodów bagatelizują ten problem lub próbują uporać się z nim na własną rękę. Naturalne metody leczenia impotencji cieszą się coraz większą popularnością.

Istota zaburzeń erekcji

Zaburzenia erekcji, impotencja, niemoc płciowa – to trwała niezdolność do osiągnięcia bądź utrzymania erekcji, niezbędnej do odbycia satysfakcjonującego stosunku seksualnego mimo wystarczającego podniecenia oraz występowania więzi emocjonalnej z partnerem. Przyczyną takiego stanu rzeczy mogą być czynniki somatyczne oraz psychiczne. Do tych pierwszych zaliczamy:

  • niezdrowy styl życia – nadużywanie alkoholu oraz papierosów, źle zbilansowana dieta
  • brak ruchu
  • przyjmowanie substancji psychoaktywnych
  • niektóre choroby, np.: cukrzycę, nadciśnienie tętnicze, chorobę Peyroniego

Impotencja może również stanowić konsekwencję andropauzy lub terapii niektórymi lekami, np. tymi należącymi do grupy SSRI lub SNRI.

Naturalne metody na zaburzenia erekcji

Do naturalnych metod leczenia zaburzeń erekcji zaliczamy przede wszystkim psychoterapię oraz zmianę stylu życia.Specjaliści twierdzą, wszystkie przypadki impotencji wymagają konsultacji psychologicznej. Niestety wizyta u terapeuty wciąż rodzi wiele obaw. Utożsamiana jest z poczuciem lęku, wstydu oraz bezsilności.  Rzadko który z panów decyduje się na ten krok.

Zabójczy dla męskiej sprawności seksualnej jest nie tylko stres. Okazuje się bowiem, że dieta współczesnego człowieka może okazać się równie niebezpieczna! Nadmiar tłuszczu oraz węglowodanów prostych zwiększa ryzyko wystąpienia zmian miażdżycowych, które z kolei odpowiadają za ponad 57% przypadków zachorowań. Kluczem do rozwiązania tego problemu jest oczywiście zbilansowana dieta.

Dieta na zaburzenia erekcji

Męska hydraulika potrzebuje dużej ilości witamin i minerałów, a nie tłuszczu! Kwasy tłuszczowe typu trans mają bardzo szkodliwy wpływ na  potencję. Ich nadmiar prowadzi do wzrostu trójglicerydów. Cierpi na tym cały układ krwionośny, który stoi na straży długiej i silnej erekcji. Dlatego chcąc poprawić jakość  życia seksualnego, należy zrezygnować z jedzenia fast foodów, słodyczy oraz  innych niezdrowych przekąsek. Nie zapominając również o redukcji soli. Nadmiar tego składnika w diecie może doprowadzić do nadciśnienia, które również sprzyja powstawaniu problemów związanych ze sferą łóżkową.

Libido można zwiększyć poprzez używanie odpowiednich przypraw. Szczególnie korzystne działanie wykazują: imbir, lubczyk, żeń-szeń, cynamon, papryczka chilli, cząber oraz gałka muszkatołowa. Należy również zadbać o odpowiednią ilość cynku. Znajdziecie go w owocach morza, wątróbce, wołowinie, strączkach oraz pestkach dyni.

Równie ważnym elementem diety na zaburzenia erekcji są pełnowartościowe węglowodany Pełnoziarniste pieczywo, gruboziarniste kasze, makarony oraz ryż.  Dobre dla naszej potencji są również zdrowe tłuszcze. Znajdziesz je w rybach morskich, nasionach, orzechach oraz oliwie z oliwek.  A co z mięsem? Mięso jest doskonałym źródłem białka o L-argininy, która zwiększa jakość spermy.

 

3 Komentarze

  1. Moim problemem jest stres… Niestety zarządzam dość spora firmą, więc sami rozumiecie. Próbowałem znaleźć jakąś metodę: zapisałem się na siłownie, ale to nic nie pomaga. Jestem kłębkiem nerwów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*