Jak zwiększyć libido?

Przyjęło się mówić, że mężczyzna ma zawsze ochotę na seks. Dlaczego zatem piękne, młode i atrakcyjne kobiety coraz częściej musza namawiać swoich partnerów na miłosne igraszki? Powody oziębłości seksualnej mogą być różne. Aczkolwiek, w większości przypadków winne jest libido, a raczej jego brak! To właśnie ono zarządza naszym życiem seksualnym.

Libido 

Libido warunkuje pobudzenie organizmu, mające na celu zaspokojenie potrzeb seksualnych. Definiowane jest również jako stan gotowości do odbycia stosunku seksualnego z osobnikiem płci przeciwnej. Najprościej mówiąc: dzięki libido odczuwamy ochotę na seks! Popęd płciowy jest uzależniony w głównej mierze od hormonów.  U kobiet – często spada np. po porodzie. Z kolei u mężczyzn – np. w wyniku zaburzonej pracy tarczycy. O niskim libido możemy mówić wówczas, gdy jedno z partnerów nie przejawia zainteresowania seksem przez okres co najmniej 6 miesięcy. Przy założeniu, że w trakcie jego trwania nie zmaga się z problemami zdrowotnymi, finansowymi, osobistymi itd. Weźmy za przykład taką sytuację: partnerka zachęca swojego mężczyznę do uprawiania seksu, nie otrzymując jakiekolwiek reakcji  z jego strony. Czy w tym przypadku mamy do czynienia z niskim libido? Zdecydowanie tak!

Spadek libido – przyczyny

Tak, jak już wcześniej wspominałem niskie libido może mieć wiele przyczyn. Do tych najczęściej spotykanych zaliczamy:

  • stres
  • przemęczenie
  • siedzący tryb życia
  • problemy hormonalne
  • stosowanie używek
  • podeszły wiek
  • stosowanie niektórych leków

Niskie libido – czy może oznaczać poważną chorobę?

Niestety tak. Bardzo często bywa tak, że niskie libido  stanowi konsekwencję bardzo poważnych problemów zdrowotnych. Mam na myśli:

  • cukrzycę
  • niedoczynność lub nadczynność tarczycy
  • zaburzenia hormonalne – niski poziom testosteronu lub wysoki poziom prolaktyny
  • otyłość
  • choroby serca
  • nadciśnienie tętnicze
  • choroby wątroby

Spadek libido wraz z wiekiem – czy to normalne?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Z jednej strony – u mężczyzn po 40 roku życia obniża się poziom testosteronu. Z drugiej – są to spadki rzędu 1% rocznie, więc naprawdę niewielkie…

Jak pokonać niskie libido – sposoby 

Wówczas, gdy dojdzie do znacznego spadku popędu płciowego, warto przeprowadzić szczerą rozmowę z partnerem. Powiedzieć mu o swoich wątpliwościach i zmartwieniach. Postarajcie się wspólnie przeanalizować wasze  życie seksualne. Bardzo możliwe, jest zbyt monotonne… Warto zastanowić się nad jego urozmaiceniem. Nie musisz wcale kupować całego arsenału gadżetów erotycznych. Istnieje cała gama prostszych sposobów, które pomogą Ci zadbać o odpowiedni poziom libido.

  • Afrodyzjaki – nie może ich zabraknąć w Twojej kuchni. Umiejętne korzystanie z tego, co dała nam Matka Natura z pewnością przełoży się na atmosferę w sypialni. Bazylia, cynamon, imbir, czosnek. Warto również zastanowić się nad zakupem miłorzębu japońskiego, który poprawia krążenie krwi – zwiększa jej napływ do narządów płciowych gwarantując długą i silną erekcję.
  • Odpowiednia ilość snu – słynny seksuolog Andrzej Depko twierdzi, że stres i brak snują mają zabójczy wpływ na libido. Jeżeli będziesz spać minimum 6 godzin dziennie i postarasz się ograniczyć stres, ochota na seks powróci szybciej niż się spodziewasz.
  • Samoakceptacja – niskie libido może być również konsekwencją naszych kompleksów! Jeżeli nie lubisz swojego ciała, możesz mieć problem z tym, aby czuć się swobodnie w trakcie uprawiania seksu – co prowadzi do tego, że po prostu zaczynasz go unikać!
  • Jesteś tym co jesz – sposób odżywiania się znajduje odzwierciedlenie w tym, co dzieje się w naszej sypialni! Dieta bazująca na przetworzonych produktach ma negatywny wpływ na działanie ośrodkowego układu nerwowego, odpowiedzialnego za produkcję hormonów! Nie wspominając o chorobach, które może powodować… Otyłość, cukrzyca – przecież to główni winowajcy impotencji! Jeżeli zależy Ci na szybkim wzroście libido, musisz zmienić swoje nawyki żywieniowe! Jedz więcej warzyw i owoców, a mniej słodyczy i fast foodów. Pamiętaj również o odpowiedniej ilości białka!!! Białko zwiększa bowiem produkcję testosteronu!
  • Rusz się – leżenie na kanapie nie zwiększy ochoty na seks, co najwyżej przyczyni się do wzrostu obwodu Twojego brzucha! Świetnym sportem zwiększającym libido jest bieganie. Generalnie aktywność aerobowa: pływanie, jazda na rowerze.
  • Pora roku – zdaniem naukowców w trakcie wakacji częściej uprawiamy seks, co prawdopodobnie wynika ze zwiększonego nasłonecznienia. Słońce obniża produkcję melatoniny, która ma negatywny wpływ na nasze libido na rzecz witaminy D3. Ta druga dba o nasz pozytywny nastrój oraz wiele innych funkcji.

 

3 Komentarze

  1. Zawszemiałem bardzo wysokie libido, ale odkąd zdecydowałem się na podjęcie poważnych w decyzji w moim życiu – wszystko się zmieniło. zmieniłem miejsce pracy …. doszło mnóstwo nowych obowiązków, zobowiązań…. a wraz z tym wszystkim straciłem ochotę na seks. Po powrocie do domu jestem tak padnięty, że nawet nie myślę o jakichkolwiek igraszkach z moją partnerką. W przyszłym tygodniu jedziemy na urlop, więc mam nadzieję, że coś się zmieni….

  2. W moim przypadku pomogła zmiana stylu życia – jeszcze kilka miesięcy temu, czas wolny spędzałem na kanapie żłopiąc piwo, a teraz chodzę na siłownię. Oprócz tego zmieniłem dietę. Odkąd pozbyłem się nadwagi, wszystko działa tak jak trzeba.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*